29. mai 2010

Kalamaja parkimisjama laiem taust

Tudeerisin õndsas rahus Ankaras Türgi põhiseadusreformi, kui koju jõudes selgus, et mu oma linnaosas Põhja-Tallinnas keeb ja käärib. Klassikuid tsiteerides – ei saa, no ei saa kodunt ära minna, kohe midagi juhtub. Juske-Jaak ja teised linnaisad ähvardavad Kalamaja tasuliseks parklaks muuta.

Ühe versiooni järgi sai kõik alguse Niine tänava inimestest, kes sinna päevast-päeva jäetud võõraste autode pärast linnavalitsuse poole pöördusid. Edasine väärib följetoni, sest tegemist on just sellise süžeega, kus vägev keskvõim töötava rahva huvidele vastu tulles leiutab hambavalu ravimiseks giljotiini. Ehk Niine tänava majarahvale vastu tulles muudetakse tasuliseks parkimisalaks kogu Kalamaja ning KUMU ümbrus ja Veerenni kant takkapihta.

Sobivamat võimalust opositsioonipoliitikute valvsuse kontrollimiseks on raske anda. Ja ma pean tõesti kiitma oma erakonna naisi Külliki Kübarseppa ja Liisa Pakostat, kes käivitasid parkimistasu vastastele veebikeskkonna ja allkirjade kogumise peaaegu sama kiirelt, kui pahameeletorm endast internetis märku andis (anna enda poolt allkiri siin).

Kui linnavalitsuse uue parkimiskava puhul oleks tegemist juhusliku möödapanekuga, siis võiksime oodata, et probleem vaibub. Kui elanikud seda tõesti soovivad, siis muudetagu tasuliseks Niine tänav ja lõpetatagu muu jutt ära. Paraku on probleem drastilisem. Savisaare linnavalitsus on meeletus rahanäljas. Täna saadetakse Mupo parkimisterrorism Kalamaja ja Veerenni peale, aga homme võib-olla võetakse suund juba Pelgulinnale ja Nõmmele.

Valdo Randpere osundab kõnekalt sellele, et möödunud aastal kogus linn parkimistrahvidelt umbes 30 miljonit krooni, samal ajal, kui parkimistasudest laekus umbes 60 miljonit krooni. Pehmelt öeldes on need proportsioonid väga imelikud. Süsteem pole orienteeritud mitte parkimise paremale korraldamisele, vaid karistuste määramisele. Vaadates juba talvel, kui palju teisaldamistehnikat linna vahel ringi sõitis, jäi mulje, et seda on kogu linna tasulise parkimisala jaoks liiga palju. Nüüd siis loodetakse Kalamaja pealt mitmeid lisamiljoneid kasseerida.

Masinavärk töötab maffia-laadsel põhimõttel ehk oma tegevusala laiendades. Eeskätt maksustatakse neid linnajagusid, kus Keskerakonna valijaid on keskmisest vähem. See käib üha rohkem ka nooreneva elanikkonnaga Kalamaja kohta. Väljapressimise tagajärjel saab Mupo tööd ja Keskerakond raha uue valimiskampaania läbiviimiseks. Kuna poliitilisel kultuuril on tendents korra juba rakendatud halvad pretsedendid süsteemiks muuta, siis ei imesta ma üldse, kui rahavaevas linna nappe ressursse tarvitatakse tuleval talvel taas Keskerakonna valimiskampaaniaks.

Kalamaja inimestel on aga tõsiselt põhjust pahane olla. Mida on linn peale Preatoni prügikinnistul avatud turu kalamajalastele andnud? Peamiselt planeeringuid, kus parkimis- ja lumeladustamiskohtadega pole arvestatud. Siiani puudub Kalamajal sujuv jalgsiühendus südalinnaga. Sellele vaatamata on ta muutunud üheks kõige sümpaatsemalt arenevaks linnajaoks Tallinnas.


Osale kampaanias "Hoiame Kalamaja hoove!" http://petitsioon.ee/hoiame-kalamaja-hoove


Kommentaare ei ole: